Laatste update 🚐

12 oktober 2022 - Dronten, Nederland

Camping caravan and motorhome club, LONDON.

Daar waren we gebleven 😁 zoals ik al schreef hadden wij gereserveerd, dachten wij, nou....dus niet hé 🫣 De camping waar je eigenlijk lid van moet zijn. Ach weten wij veel...dan kreeg je korting maar dat hadden wij niet gedaan 🤔 omdat het voor 1 nacht was en wat wij pas later hoorde van andere camperaars dat je ook op andere dingen, zoals de ferrytocht ook een fikse korting krijgt, weten we dat ook wéér 🙂. Eerst kregen we te horen , weer voor de zoveelste X schijnt gebruikelijk te zijn, vol 🤪, maar toen ze hoorde voor 1 nacht mochten we op een invalide plek staan, betaald £43,70. Dus dat is ff € 50,47. Tsjingtsjing 🫣 terwijl er bij de app korting staat met nkc of ascicard, schijnt dat niet zo te zijn. 🤨 maar goed...al met al hebben we prima gestaan want we moesten ook, legen- vullen. Grote parkieten vlogen van boom tot boom, en eekhoorntjes met prachtige pluimstaarten. Hadden goed weer dus lekker buiten gezeten.

20220902_142019

Kregen wel bij de receptie een waarschuwing dat we onze schoenen s'nachts niet buiten moesten laten staan, want vossen🦊....jaja...leest het goed, pikken de 👟🥾 weg, dacht toch echt dat dat een grapje was 🤣 tot ze op een stapel schoenen wees die ze terug hadden gevonden 🤪

Volgende dag weer verder want we nemen de 🛳 op 4 sept. 09:00 uur.  😌 enfin......op tijd weg gereden van de camping. Was een ramp om Londen uit te komen,  erg druk door het stadje heen en de TomTom wist het ff ook niet meer  😶 en stuurde ons  naar een veerboot die gesloten waren. Hebben toen googlemaps gebruikt en die stuurde ons door een hele smalle drukke tunnel 🙈 wat is Londen toch groot en druk!

Weer op smalle wegen en door een dorpje waar ze aan 2 kanten parkeren zodat er maar 1 🚘 door kan. Zijn we over de helft is er een bitch die persé er toch er door wilde 😡 waardoor wij achteruit met de camper moesten. Gelukkig waren de andere chauffeurs wel begripvol.

Onderweg bij een drukke stoplicht,

zagen we een meisje op een shire (zie foto) over steken tussen de auto's door .....vindt dat zo knap en het paard was ook zo rustig in het drukke verkeer. Kon nog net foto nemen want ze was ook weer gauw weer weg een zijstraat in. Nog 24 km naar HARWICH.

Screenshot_20220903-211544_Gallery

Harwich voor vertrek met de feerboot. We zijn een dag eerder gegaan want je kan bij incheck staan voor te overnachten wat er zeker meerdere mensen doen dus wilde Jan op tijd zijn aangezien we vroeg vertrekken. Liever had ik later gegaan maar helaas was alles al vol of we hadden tot november moeten wachten en dat vonden wij NET iets te lang 🙄 stonden aan de zijkant op de PP van Stenaline en er was nog maar 1 camper maar er zullen zeker meerdere komen. Jan wilde de avond al op lane 13 staan zodat wij de 🥇1ste waren met inchecken en dacht dat er vele dat zouden doen maar minder was waar, wij waren de enige 🤣. Zijn laat gaan slapen dus korte nacht 💤 we konden om 🕖 inchecken en niet 3 uur van tevoren zoals op de heenvaart 🥸 dus hadden we ook niet alvast in de rij 13 hoeven te gaan staan.

20220903_224825

Volgende dag om 06:15 uur opgestaan. Was toch al wakker. Was dit X niet zo druk met auto's als vorige x. Alles verliep vlotjes en waren zo op de 🛳 natuurlijk werd de camper gecontroleerd aan de onderkant en konden we verder rijden. De plaatsen 🛋🪑waren al gauw bezet ondanks dat het niet druk was en de slaapzakken annex dekentjes +kussens, ongelooflijk 🫢, werden algauw uitgespreid om languit op de banken te 💤. Volgende keer maar ook een lekkere bank uitzoeken 😇

Wat een lange vaart....poehhhh....bekaf...weinig slaap...en de hele vaart was er geen plekkie te verkrijgen voor een tukkie 😮‍💨Om 09:00 uur al aan de breakfast met roerei en spek, gefrituurde aardappelpuree en worstjes en de witte bonen in tomatensaus mogen ze houden 😁 en normaal eet ik niet s'morgens maar had zo'n honger 🍳 en alles braaf opgegeten 🙈 op het dek gewandeld en in 🌞 gezeten, wel op een houten bankje maar.... heeeeeiiii..... had toch al een houten kont 🫢 eindelijk...het laatste uur eindelijk een stukje bank om mijn vermoeide lichaampje neder te leggen. 😌 heen ging sneller naar mijn gevoel.

IMG-20220904-WA0003EINDELIJK!!!!!

Het verlaten van de feerboot met de camper ging razendsnel en waren net op tijd bij de 🚐 om er vanaf te rijden. Nu richting 🏪. Ook weer links ....O nee.. haaha... ....rechts rijden! Hele verademing, bredere wegen en geen 🚘 🚚 die op me af kwamen 🤪 Heb alleen noodzakelijke eruit gehaald en eerst ff tot rust gekomen 😇 de rest LATERRRRRR 😉

Wat een prachtige reis!!