Schotland ⛰️

16 augustus 2022 - Oban, Verenigd Koninkrijk

We zijn nu in een stadje Oban, een touristenstadje waar veel mensen met een veerboot naar de eilandjes gaan.

IMG_20220801_183340_342

We zijn naar Edinburgh geweest, met de stadsbus net geen uur rijden. Wat een prachtige stad en een drukte van mensen. Tickets voor de cathedraal was niet meer te krijgen en helemaal uitverkocht. Hebben op een fijne camping gestaan in Roslin, maar voor ons doen duur omdat we voorzienend zijn van alles, maar er was geen CP in de buurt. In Edinburgh stonden we op een plek waar de heksen werden verbrand en op die plek voelde ik hete prikkels in mijn rug wat echt oncomfortabel was 😱 vond het best wel eng. Ook wat gegeten en waren wel hondsmoe van het slenteren maar wat hebben genoten van de stad. Vandaar gereden langs de Aberdeenshire, de Schotse hooglanden, naar Braemer, wat een prachtige rit door gebergte ⛰️ de ene na de andere mooie vieuws. Vrij parkeren en een mooie wandeling 🚶‍♂️🚶‍♀️door een natuurgebied. Daar 2 nachten gestaan en verder nu door de highland en zo mooi allemaal om er door te rijden 🚐 en nog niet alles gezien. 🤩 Ondertussen nog steeds 🌞 en een goede temperatuur , alleen in de nacht beetje 🌧

IMG_20220807_132233_731  👈Moray

In Moray aan gekomen, aan de kust. Bij het binnenkomen al een prachtig uitzicht.  Wat een schitterend plek, mooie rotspartijen en trials langs de kust. Op ongeveer 10/15 meter afstand waar we met de 🚐 staan is er een 🐶🐈 begraafplaats. Zo 1 mooie plek op een heuvel aan de kust.  Héél bijzonder! 🐾 Zolang mogelijk gebleven maarja....er moet ook nodig geloost worden dus dit mooie plek verlaten. 🥺 Door naar Lochness.

Nog steeds een mooie route met uitvalplekken voor de prachtige vieuws van de Lochness 🏞  wilde op een camping  maar deze had geen plek meer met 🔌 en de kosten 25 pond 😬 door naar een CP VOOR 13 pond en ook nog eens een goede plek. Volgende dag naar zgn lochness centrum, in Drumnadrochit. Flinke wandeling en de man met de kilt die op zijn doedelzak speelde, maar helaas....mocht niet onder de kilt kijken 🤔🤪 voor de rest niet veel bijzonders als alleen eettentjes en souveniers.

Aangekomen bij Fort Augustus. Ook zo 1 mooie plek, sluizen ,wel 3 stuks en natuurlijk een drukte van jewelste van mensen. Poeh......We wilde de ⛴️ cruise nemen van 13.00 uur maar die was vol dus dan van 14.00 uur 😃 eerlijk gezegt....was er niks aan en is onze route vele malen mooier!!! En NESSIE.....🦕....OOK NIET GEZIEN 😥

Door naar Spean Bridge. Vrije plek aan de Loch Lochy, ook een mooie plek.  Met een waterval  in het bos.

Door naar  Glen Nevis Lower Falls. Zooooo.....das nog eens natuurpark. Met alleen mooie waterpartijen door rotsen waar ze ook zwemmen in de kloven. Maar wat was het warm 🥵 moest flink in de benenwagen, wat een klim en dat in de zon. Toen we eindelijk bij de watervallen waren bleek dat we er nog niet waren. We hadden ruim een uur gelopen, verder 🚶‍♀️red ik niet meer, dus Jan gaat verder en ik bleef wachten. Duurde verschrikkelijk lang voordat ie terug was dus ben ik vast naar de 🚐 gelopen, geen sleutel dus kon er ook niet in dus ben ik maar in het gras gaan zitten. Zat best wel in mijn rats,,,,,,,🥺 duurde zó lanf en eindel8jk was hij er. Het was geen 40 min. Maar meer dan dat en ik had het ook niet gered, 🍦 gegeten en de mooie rit  weer terug.

Voor 1 🌚 bij een parkeerplaats gestaan bij de liddle, dat kan allemaal hier. Prima plek om de nacht door te brengen.

Heden; Jan een zware griep dus langer blijven en nou ikken. Hoop dat het gauw over is 🤧🤐

IMG_20220804_105235_081

1. Roel:
    17 augustus 2022
    Prachtig verhaal, daar moeten we ook nog eens naar toe