Pech... Pech... En nog eens pech 😞

23 juni 2018 - Oslo, Noorwegen

Vanmorgen besloten om weer richting Duitsland te gaan. Erg koud en regen. Aangezien we weinig gas hebben kunnen we de verwarming niet aan doen. Ook cp/campings met alle faculteiten haast niet te vinden of peperduur, aangezien we ook de chemisch toilet/ vuilwater moeten legen is het wel soms noodzakelijk πŸ™„ we zouden van Oslo naar bergen gaan, maar.......
Gisteren een echtpaar gesproken in de metro, die daar een week geleden geweest is. Ze vertelde dat ze enorm gestoken was door muggen ondanks het insmeren tegen de muggen. Ze liet het op een foto zien hoe erg het was. En OMG... Leek wel een horrorfoto 😱
We waren gelijk genezen.... Voor ons geen Bergen meer, dus eerst besloten andere richting. s'Morgens weer koud en bewolkt 🌧️ en waren de kou zat πŸ˜’ dus weer een andere plaats gezocht richting Zweden. 9:00 uur weg gereden, we waren nog net onderweg dat er een waarschuwing kwam op het dashboard. Gauw opgezocht in het boek... Brandstofsysteem moet gecontroleerd worden door Fiat, prestatievermogen weinig en hoog brandstofgebruik! En ja hoor.... We konden haast niet omhoog komen 😱 naar de eerste beste pomp gereden en om hulp gebeld. Om een lang verhaal kort te maken...
WEG GESLEEPT EN STAAN NU OP INDUSTRIETERREIN EEN WEEKEND LANG VOOR DE FIATGARAGE πŸ˜­πŸ˜«πŸ˜žπŸ˜’

1. Richard en Tiara:
    24 juni 2018
    Sjonge jonge...nou das zeker pechπŸ€”.
    Op naar Duitsland is veeeeel mooierπŸ˜‰.
    Dikke 😘
  2. Thea en Jan:
    24 juni 2018
    Inderdaad moppie, pech schijnt ons te volgen maarja... Alles komt in 3en he 😞 hoop echt dat dit het laatste is πŸ€”
  3. Roel:
    Dat klinkt allemaal wel erg somber, is dat echt nodig? De motor is waarschijnlijk morgen weer in orde. Onze gasflessen kun je in Noorwegen niet omruilen, maar dat geldt voor veel landen. Als je echt omhoog zit dan moet je maar een Noorse fles laten monteren. Zonde van het statiegeld, maar dat is dan niet anders. In Oslo zijn minstens 3 campings/CP waar je alle voorzieningen hebt (zie http://www.campercontact.nl of download de app Campercontact). De muggenverhalen over ScandinaviΓ« zijn meestal zwaar overdreven. Je kunt daar zelf heel veel aan doen, vaak is verhuizen op dezelfde camping al voldoende. En als dat niet helpt dan vertrek je naar een ander plek. Je laat je toch niet een week lang verrot steken en je vakantie verpesten, als je in een uur tijd je hele boeltje in kunt pakken en weggaan. Wij hadden in Bergen e.o. nergens last van. En tot slot: Noorwegen is te mooi om nu al terug te gaan!!!
  4. Erycka:
    24 juni 2018
    Jullie hadden je zo verheugd op deze reis , en dan word je getroffen door pech en andere narigheid . hoop dat het gauw over is . hoop dat jullie ondanks alles wel je goede humeur blijft behouden , het is nu eenmaal niet anders.....
  5. Thea en Jan:
    Ja Roel en Jannie... Is echt nodig! Volgende X beter voorbereiden. En we hebben campercontact op mobiel. Maar zoals ik al schreef... Wil niet op gas kijken dat vindt ik een armoed, wat is, wat is! En een Noorse fles is te duur voor een paar weken. We hebben vrienden mee die willen absoluut niet boven de €20,-. staan en wij ook niet. En we zijn niet somber hoor... Het is wat 't is!
    Eenmaal thuis laten we de camper aanpassen. We schrijven jullie via PB een keer.