Inmiddels alweer een paar steden verder... 😁

14 maart 2019 - N-ll - Camping Barcelona, Spanje

Zijn al aardig op weg naar Nederland. Inmiddels alweer een paar plaatsen aangedaan waaronder Bellvei. Een CP met een vriendelijke Spaanse vrouw op een ruime plaats. Even voor 2 nachten. Vlakbij een spoor met overdag veel 🚉 verkeer met sneltrein die zo hard gingen. Wilde mijn was doen maar de deur voor wasmachine ging pas om half 4 pas open dus maar niet gedaan. Was heerlijke dagen en lekker in de ☀ gezeten.

L'Ametlla de Mar. WAUW... wat een mooi plaatsje. Vrij gestaan zonder voorzieningen maar zo'n mooie plek. 😍 Bij oud 🏰 en een hele mooie omgeving van heel veel baai'tjes, en mooi paden over rotsen met mooie uitzichten over de baai en zee. Mooie wandeling gemaakt en genoten van al dat mooi's.

Nu in Mataró op Camping Barcelona. Niet zo druk op deze grote camping en vriendelijke mensen bij receptie waar ze de tijd nemen voor uitleg ongeacht of het druk is. Er is een gratis busdienst (hebben we nog niet meegemaakt) van de camping (alleen wintermaanden) naar stad Barcelona. Zijn we ook geweest. Een hele drukke stad en heel heel veel mensen. De stad op zich.... Hmmm... Niet zo bijzonder. Wel leuk voor 1 dag. Zijn in de kabelbaan geweest en dat was wel mooi uitzicht. Vondt 't wel wat eng met 16 mensen in zo'n bakkie hangen. 😕 Daar vandaan met een taxifiets, was een Nederlander die daar woonde, naar Arc de Triomph. Heel veel gelopen en lekker tapas gegeten.

Middagje in Mataró vandaag gedaan. Ook gratis met de campingbus elk uur vertrek/ophaal. Met een gids van de camping die vertelde over de stadje dat deze door Romeinen was opgericht. De tradities met de pop en het winkeltje die al 120 jaar bestaat. De marktje van 1809-1839 die er nog steeds bestaat en gebouwen die al 112 jaar er staan en traditioneel is. Bij een Catalaanse restaurant gegeten en met de campingbus weer terug naar de camping.

Morgen weer rijden en nu naar de laatste stop in Spanje in Roses.

1. Erycka:
    15 maart 2019
    pffff word gewoon moe als ik zie wat jullie ondertussen allemaal hebben ondernomen . Tegen de tijd dat jullie weer thuis zijn , kun je weer op vakantie om bij te komen . Maar jullie hebben gelijk hoor , zolang het nog kan zou ik het zeker doen . En Roses is een leuk plaatsje , zijn wij ook geweest langggggggggggg geleden , toen reed ik nog door heel Europa met de auto . Geniet nog maar even lekker , hier is het toch klote weer .
    Greets
  2. Thea en Jan:
    15 maart 2019
    Ja he, als je kijkt hoeveel plaatsen we zijn geweest pffff...