Eerder.......🚐🏪

11 september 2022 - Dronten, Nederland

20220904_064006

Tja....eerder,mmmmm...eerder wat???? We zijn dus eerder thuis! We zijn nu een week thuis 🏪Was de bedoeling rond eind september en werd dus eerder, denk dat het komt omdat we al eerder 5 maanden al op pad waren geweest en nu weer dat dat een beetje te vlug of teveel achter elkaar was. 🤔

20220901_140215United Kingdom 🏰 en Schotland.

Het land van kastelen, tuinen, reünies en prachtige landschappen. Wat een mooi land maar ook met old englische huizen 🏚 en ook hele mooie landhuizen.

Waar waren we ook weer gebleven??? Ojaaaaa....PP bij de Liddle 🚐🚗🚙🛻     Best een prima plek. De Liddle gedoogd dat je overnacht en is ook een prima plek. Je mag dus geen campergedrag vertonen (stoelen en tafels buiten), Wat natuurlijk weer door sommige camperaars wel doen waaronder Nederlanders 😡 Er rijdt een treintje van Harry Potter film die naar Zweinstein gaat maar helaas deze ook volgeboekt 😏 en we zijn ff het stadje Argyll and Bute bezocht.  Leuk stadje en gelopen naar " the end of the WEST HIGHLANS WAY" en een leuke foto gemaakt. Ook een prachtige Schotse outfit gezien met kilt uiteraard 😁 hoop dat de foto erbij staat.

In Stirling op een vrij plek gestaan en het was heel rustig met camperaars maar wel veel wandelaars want het is een wandelgebied alleen jammer van het miezerige weer waardoor de paden gevaarlijk worden.

Ondertussen.... nog steeds niet happy in onze lijf 😪

Nu naar de stad GLASGOW. Daar de gezellige stad bezocht, omdat we gauw moe zijn ff een terrasje gepikt want het weer was weer opgeknapt 🌧🌞 daar met 2 Engelse ( of was het schotten) wezen babbelen, héél gezelli maar wel daardoor de cathedraal gemist die ging sluiten maar Jan kon nog net een foto maken. Bij de Cathedraal lag de begraafplaats " Glasgow Necropolis". De begraafplaats uit Victoriaanse tijd met de graven en mausoleums van prominente inwoners  van toenmalige inwoners van Glasgow. Was bijzonder en groot om te zien. 👀 daarna onszelf getrakteerd op een Japanse dinner. Met een vrolijke Japanner 🤣 was heel leuk maar het eten zelf 😏 paar garnalen met gebakken aardappelen en heel veel chinese groentes 🙄 maar deze dag was erg geslaagd!!!

Door 'South Ayrshire' naar de kust plaatsje Girvan, met zicht op de fairy rock zoals ze het noemen. Het weer was veel wind met 🌦. Betaald parkeerplaats waar de codes voor toilet en douche het niet deden. JAMMER 🥺

Door 'Dumfries and Galloway' naar plaatsje Kirkcudbright. Mond vol hé 🤣 het was een echte turbulente nacht aan de kust met veel wind en grote druppels buien. Weer op smalle wegen want meneer TomTom kon het niet vinden (tja...weet ook niet alles 🤔) maar wederom een prachtige route door verschillende landschappen ⛰️ 🏞 en het leek door knowhere en dan kom je ineens in een leuk dorpje in de Village 😃 op een camping. Sta je boven op een hoge berg met een zicht op het dorp.

Volgende dag vertrokken 🚐 het regent en miezert 🌧 onderweg in een heel klein dorpje gestopt en beentjes gestrekt, een vers gebakken wafel met ijs gegeten en dat was een hele grote. Inmiddels zijn we weer in United Kingdom en rijden we weer door de prachtige vieuws van bergen en heideplanten in verschillende kleuren paars. Zo mooi!!! Goede snelwegen dus het schoot lekker op.🚐 door plaatsje Grayrigg.

20220823_171341Overnacht op een vrije prachtige plek met een uitzicht over de bergen en 🐑🐑🐑Volgende dag weer op pad. Vannacht weer regen en storm maar beter s'nachts dan overdag 😉 Vandaag naar Chester. Zegt Jan 😄 op een betaalde algemene PP. Bij een leuke centrum 🏩 dat uiteraard bezocht, en foto's  gemaakt van Cathedraal en de eastergateclock. Wat ik minder vond is dat je bij de Cathedraal over de graven loopt 😬 door de winkelstraatjes gelopen en weer terug naar de camper en lekker bami met eendenborst en saus gemaakt 🥡hoe ik dat nog weet???? : Kijk terug.

Nu even een pauze ⛔️ morgen of zo weer verder met de reis. TOT DAN (Als jullie nog zin hebben 😁)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lyda:
    12 september 2022
    Leuk om het zo achter elkaar te lezen

De andere helft kijk ik naar uit 😉👍🏼
  2. Thea en Jan:
    12 september 2022
    ☺️😁🤗 ach....voor mijn andere volgers 😉 wel leuk dat je die ook volgt en leest buuf, het is wel anders dan polarsteps hé 😉
  3. Erycka:
    12 september 2022
    pff moet er niet aan denken , wij weer in november weg , lekker in een bungalow in Friesland aan het water....groetjes en doe rustig aan
  4. Thea en Jan:
    12 september 2022
    Waar moet je niet aan denken Erica???🤔 veel plezier in november, hoop wel dat het goed weer is....
  5. Erycka:
    12 september 2022
    Aan die lange reizen die jullie maken pffff En weet je , kou vind ik niet erg , als we het maar droog houden . En Nederland heeft zoveel moois te bieden....groetjes
  6. Thea en Jan:
    12 september 2022
    Nederland ook al gezien door die lange reizen 😉 🤣 lekker genieten en hopen op droog weer 🤞