Update deel 2

4 oktober 2022 - Dronten, Nederland

Bijna alweer een maand thuis 😗 voelt als véél langer, dus af en toe vakantievideo's kijken en ja hoor....krijgt er toch weer zin in als ik het zo weer ziet 😁 maar mijn wederhelft heeft er ff geen zin meer in om weer achter het stuur te zitten 🚐 and I dont blame him!  Nu ff verder met het verhaal.....

Van Chester naar HAUGHTON.

20220825_134216De camping

Vaak hoor je dat er geen plaats is of vol. Dus eerst voor maar 1 nacht want het was vol, maarrrrr....hij ging wel even kijken op zijn boers 😁 en ja hoor, we konden blijven staan, 1 nacht...2...3....of wel 4 nachten 🤣 Het leuke is dat je op weides kijkt met geiten, alpaca's, en grootste paard en meest sullige die ik heb meegemaakt een SHIRE. (Deze heb ik niet geplaatst) Eén eigen productenwinkel met zelfgemaakte ijs enz. En een restaurant waar je lekker kan zitten. Daar achter zit een opvang van verschillende roofvogels en een paar stokstaartjes. Hier vervolgens toch nog 4 dagen 🚐 gestaan.

20220825_135039Stokstaartjes

Vandaar naar UPTON. Mis wel me geitenvriendjes 🐐 was zo leuk om naar te kijken. Via snelwegen dus lekker deze x doorrijden...eigenlijk is het goed door jakkeren 🤪 3 baans en soms 4. En...we mogen rechts inhalen 😁 dus we schieten aardig op!! En...OOK zekers belangrijk...nog steeds goed weer met 23 °.

20220829_153800In upton staan weer op een betaalde pp, daar de 🦵🦵gestrekt om te wandelen want 4 dagen op de camping chille was ook niet bevorderlijk voor je body 🫢, bij de camping geen mogelijkheid voor wandelen was te gevaarlijk langs de weg ☠️ Langs het kanaal met pubs gewandeld, ☕️gedronken en ook de binnenstad verkend. Volgende dag weer verder via Ogbourne st George, weer smalle weg, soms kan het niet anders als je op je bestemming wil komen 🫣20220830_130445dus zo'n beetje alles gehad. Snelwegen, smalle, door leuke stadjes waar we helaas niet konden parkeren en we door moesten rijden, en door de bossen 🌳🌲 In Avebury langs de kunstmatige piramide ⛰️ berg en ons al af vroegen waarom er zoveel auto's stonden geparkeerd? Nuja...daarom! Verder naar onze bestemming voor een tussenstop overnachting waar geen moer aan was 🤔 om vervolgens de volgende dag verder te rijden door Salisbury naar de bekende .......

Stonehenge

Als je naar Engeland gaat moet je dat ook gezien hebben toch? De camper op de PP gezet en er naar toe gelopen, je kan ook kaartjes kopen voor de bus € 21,50 maar wij gingen met de benenwagen. Wat een eind lopen zeg...poehee, en nog warm ook 😓 en nog veel meer mensen gingen lopend. En wat een mensenmassa...echt ongelooflijk! Maar geen spijt gehad maar was wel weer blij dat we bij de 🚐 weer waren. Toen we bij de stenen waren zagen we campers staan maar wij konden de weg niet vinden. Met langs rijden zagen we ook de mensenmassa bij de stenen.

20220831_134214en de mensenmassa's

Na Stonehenge door gereden naar het mooie stadje ARUNDEL. Tegenover het "kasteel Arundel" is een grote parkeerplaats. wel betalen en waar je kan overnachten op een grote plek. Een groot ommuurde cathedral met een klein stadje aan de rivier Arun. Ook daar wezen eten in een pub @ restaurant, niet groot maar wel lekker 😋 volgende dag hebben we het kasteel bezocht.

20220901_121827Een prachtig kasteel, in het engels 'a cathedral'. In de eind 11de eeuw gebouwd voor de dukes of Norfolk, nu van de familie Howard, en soms nog in gebruik voor de gasten "so I was told". 😁 Het heeft ons meer dan 2 uur geduurd voor we het kasteel van binnen hebben gezien en dan moeten we nog om het kasteel  de botanische tuinen en de chapel zien. Maar wat een prachtig kasteel 🏰 we hebben € 25 p.p. betaald maar het was het dubbel en dwars waard. We mochten daarvoor ook de slaapkamers die nog worden gebruikt zien. 🤩

20220901_154948

En die prachtige tuinen en bloemen, zo mooi aangelegd. De meest zijdige tuin van UK. Zulke prachtige exotische bloemen en de prachtig aangelegde tuinen 🌺🌴rondom ben je ook wel paar uur zoet als je wilt genieten van de doorkijk ontwerpen. Ook het chapelletje waar je vanzelf gaat fluisteren.

20220901_140215Castle Arun

Volgende dag weer verder, nu naar LONDEN.  Niet naar het centrum dat doen we wel de volgende x maar dan met personenauto want met camper te druk. Onder het rijden merk je al op de snelwegen dat je al dichterbij het centrum komt. We hadden al gereserveerd voor ' camping caravan and motorhome club', niet dus 🫣

Jammer hé....volgende X "het vervolg" van de reis!!!!